over ons

Jasper Berben is ruim twintig jaar werkzaam als organisator van muzikale projecten. Na zijn studie muziekwetenschap en kunstbeleid en -management (in Utrecht en Wenen) werkte hij als projectleider van de NJO Summer Academy met artistiek leider Reinbert de Leeuw, als zakelijk leider van het Utrechts Barok Consort olv Jos van Veldhoven en als producent en zakelijk leider van het Nieuw Ensemble. Daarnaast werkte hij aan de oprichting van de Atlas Academy, een intercultureel educatieproject van het Atlas Ensemble. Voor het Nieuw Ensemble maakte hij vele reizen naar China, het Midden-Oosten en Europa en via het Atlas Ensemble werkte hij met vele componisten en musici uit alle windrichtingen.

In 2017 werkte Berben als producent aan het realiseren van de interreligieuze voorstelling Temple of Time in het Concertgebouw met Sinta Wullur (compositie) en Miranda Lakerveld (regie). Vele projecten waaraan hij werkt hebben een internationaal of intercultureel karakter, zoals zijn werk voor het Vancouver Intercultural Orchestra, het met een Grawemeyer Award bekroonde Nomaden met cellist Jean-Guihen Queyras en de Holland Festival-productie The Inner Landscape van de Chinese componist Guo Wenjing en documentairemaker Frank Scheffer. Sinds 2017 werkt hij als producent en sinds 2019 als zakelijk leider voor World Opera Lab en werkte mee aan Turan Dokht (in Teheran en het Holland Festival), Het Offer, Arïanna, Ine Aya’ en vele andere producties. Hij produceerde de podcastserie Soft Valkyrie van de Amerikaanse componist David Kanaga (met o.a. Stephen Fry) en produceerde in 2022-2023 de opera Antarctica, in het Holland Festival en Sydney Festival, uitgevoerd door Sydney Chamber Opera en Asko Schoenberg. Voor 2024 tot slot staat oa een nieuw te realiseren klassiek festival in Almere op de rol.


Manon Schreurs studeerde Muziekwetenschap en Literatuurwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Direct na haar afstuderen ging zij als bedrijfsleider aan de slag bij Stichting Splendor Amsterdam. Van 2015 tot en met 2017 was zij een van de organisatoren van een kleinschalig huiskamerconcertenfestival in het Oostelijke Havengebied van Amsterdam. Tegenwoordig is Manon coördinator HF Young bij het Holland Festival.


Na haar afstuderen (Muziekwetenschap & Kunstbeleid- en Management aan de Universiteit Utrecht) werkte Jennie Duif enkele jaren als booker bij Amsterdam Jazz Agency voor o.a. Toots Thielemans. In 2005 werd Jennie projectleider bij het Beauforthuis in Austerlitz, waar ze verschillende klassieke en wereldmuziekseries ontwikkelde. Ze was tot 2010 projectleider van de laagdrempelige zomerfestivals Opera! en Festival Achter de Linie. In 2015 leidde ze de festiviteiten voor het 25-jarig jubileum van het Beauforthuis en de bijbehorende fundraising-acties voor de herinrichting van het 150 jaar oude kerkje. Momenteel maakt Jennie voor het Beauforthuis programma’s op gebied van culturele diversiteit. Door de jaren heen heeft Jennie verschillende educatieve projecten ontwikkeld, zoals een hertaalproject rond Die Dreigroschenoper voor middelbare scholieren, in samenwerking met Theaterkoor Dario Fo. Met muziekscholen en basisscholen maakte ze een muziektheaterproject dat werd op genomen in het programma Kinderen Maken Muziek van het Oranje Fonds en Fonds voor Cultuurparticipatie.

Tussen 2015 en 2020 was Jennie program manager voor het Jazz Orchestra of the Concertgebouw. Daar introduceerde ze de clubtour, die de bigband een vaste plek in het popcircuit opleverde. Ook realiseerde ze met het orkest vele concerten en tournees, waaronder met topsolisten als Joshua Redman, José James, Madeleine Peyroux, Trijntje Oosterhuis en Dr. Lonnie Smith. Sinds begin 2021 is Jennie zakelijk leider van Ensemble Black Pencil.